Friday, August 14, 2009

kenapa?

kau menangis & aku sebaliknye...

bila kau n aku kite sama2 berbual kt bwh pokok rendang dgn ditemani angin yg sepoi2 bhse, aku rse wahhh epi nye...kau ni mmg seronok r...bila kite mule rancak bbual, aku xsedar aku da terlepas ckp...aku tau kau kcik ati, tp kau wt toyer je...aku pon wt selambe r...tp lame2 aku xsedap ati plak, aku teros minta maaf kt kau...kau terima gak maaf aku tu...then, kau n aku kite bbual2 ag...mungkin ade yg cemburu kan kite, akhirnye timbul perselisihan fhm...maklum r ble b'2, de je yg k'3...n bg aku itu adalah sys ya tha alif nun...kau n aku kite semakin xdpt kwl emosi...masing2 mhujahkan pdpt masing2...mule ketara kau n aku kita bbeza...kau dgn hujah kau...dgn dunia kau...aku pon dgn hujah n dunia aku...akhirnye kau pandang timur, aku pandang barat...dua arah yg bbeza yg mmg xkan bcantum melainkan Dia mengizinkannya...kau n aku kite mula bicara tanpa kata...sya ya tha alif nun mule r meloncat gumbire...maklumla sya ya tha alif nun ni suke rosakkan silaturrahim ank2 Adam...kau kt dpn aku terus melayang dgn khayalan kau...aku kt dpn kau mmg mls nk amek enteng bende remeh temeh...bg aku, perbalahan kite masing2 ada silap nye...kau n aku kita mungkin ego...ego untuk xmengaku kslhn atau ego tuk xmenyalahkan org kt dpn kita...akhirnya kau bangun n menangis...kau jln tinggalkan aku kt bwh pokok tu...org yg lalu lalang kt ctu sume nye tgk aku...pandangan diorg tajam...senyuman diorg sinis...n aku pula buat seperti tiada apa2 yg blaku...aku senyum semula ke arah mereka yg lalu lalang tu...kenapa mereka merenung aku begitu skali sedangkan mereka xduduk bersama aku n dia d bwh pokok tu??mereka xtau ape yg blaku..em, mungkin sbb kau menangis n aku sbaliknye...mungkin itu bukti jelas yg mereka nmpk...AKU YG WT KAU MENANGIS...

No comments:

Post a Comment