Sunday, August 23, 2009

aku kaku, hati terbuku, cinta membeku...


izinkan aku berlari
lari jaoh dr korg
kaki aku da sengal berdiri
berdepan dgn sume org

izinkan aku mjerit sekuat hati
biar yg tuli memahami
yg bersuara terdiam membisu
yg memandang terpaku

aku nk luahkan segala yg aku rase
yg aku pendam dlm jiwe

kdg2 aku nk sembunyi
menghilang dr realiti

tp sejaoh mne aku mampu lari n sembunyi
sekuat mane pon aku jerit
keperitan
kesedihan
kedukaan
kekosongan
keasingan
tetap menjadi selimut tebal aku
yg menyelubungi hidup aku
yg menghantui aku
dan menjadi bayang2 aku

keluhan
kekesalan
hanya menambah kesengsaraan

hati ni seperti da mati
tp aku bernafas lagi
untuk ape aku xpasti

kata2 cinta
hanya manis pada zahirnya
tiada makna pada ertinya
mulenya bahagia
akhirnya derita

aku mencari cinta
yg dikurnia Dia
laksana Adam dan Hawa
cinta dr syurga
membawa ke syurga

yg melengkapi diriku
yg mencintaiku

bukan yg meninggalkanku
sendirian terpaku
memegang sekeping hati yg terbuku
dan
membuat cintaku membeku


1 comment: