Wednesday, July 22, 2009

observaTion...haha...

bismillah...


aku ni sbnrnye suke observe org skeliling...if dlm kls, aku suke observe lec yg dok ajr kt dpn...nk djdikan cite, ritu en.haf (bkn nme sbnr) who is my QS lec dok bebel kt dpn...aku dok r tenong die..die ni quite smart gak r orgnye...kms je pkai bju...hehe...bkn nk mgtl, tp ni reality beb...ok2, back to the cite td...en.haf ni dlm kls mse ajor suke bnor buke tutop buke tutop die nye marker tau...tp die bkn nye nk tulis pape kt screen tu...adoyai...can u imagine dlm 10min, die leh wt pkare tu lbih kureng 20x!!! mule2 agk funny, tp lame2 aku tgk bosan plak...aku leh tfokus kt pe yg die wt, tp bkn kt pe yg die ckp...leh thn?? haha...sory en.haf...




...syurge cinte...

ptg td aku tgk syurge cinte...best gak cite ni...plus, aku mmg pminat awL...huhu...de r skrip cite ni yg menyentuh hati aku...cdih sgt...pndai btol penulis skrip tu memanipulasikan ati n jiwe rage aku...de skrip tu bbunyi........


"...jodoh tbahagi kpd 3...yg pertame jodoh dr syaitan...am btemu dgn shu, jatoh cinte n bkawan...kemudian bpegangan tgn n melakukan mksiat...pastu shu mengandungkan ank am, bru kamu nikah dgn shu...yg kedua, jodoh dr jin...am nk kwn dgn shu tp shu menolak cinte am...am jumpe bomoh n menyihir shu tuk sukekan am...jodoh yg terakhir, jodoh dr Tuhan...am bertemu dgn shu, am pandang mate shu...kemudian am jtoh cinte dgn shu n tros melamar shu...insya-Allah, am akn bahagie dgn shu d dunia n d akhirat..."


tnpe aku sdr air mate aku bergenang...npe kite sllu lupe yg cinte kpd Allah itu lbih penting drpd cinte berlainan jenis...npe nfsu sllu menguasai akal...astagfirullahala'zim...


cinte itu anugerah indah Ilahi untuk hamba-Nya...bukan untuk dpersenda n dpermainkan...cinte itu untuk dhargai bkn untuk dkhianati....


then, de ag bait2 skrip yg aku rse sgt sweet tuk dkongsi d cni...wlupon ayt ni da lame dihebahkan dlm mne2 novel n majalah, tp ia stil manis dlm ati aku...


"...kdg2 Allah hilangkan skjp matahari n Dia dtgkan awn hitam yg glp bersama guruh, petir n ujan yg lebat...kite tcari2 mane matahari...tp kite xsedar sbnrnye Tuhan da sediakan pelangi yg sgt cantik untuk kite slps ujan tu..."


sweet kn?Allah itu maha Adil n maha Penyayang...Allah xpernah benci hamba-Nya...kite ni je yg sllu lupekan Dia...igt Dia ble kite tgh ssh je...


"...Allah menguji hamba-Nya mengikut kekuatan akal n iman hamba-Nya...Allah tidak pernah mberatkan hamba-Nya wlu dgn sberat zarah skalipon...ssungguhnye ade hikmah dsebalik ape yg berlaku..."


"...setiap kali Allah mengambil org yg kite syg, jgnlah bsedih...sedarilah bhw tatkala Dia mengambil ssuatu dr kite, Dia sbenarnye tlah menyediakan ssuatu yg lebih baik drpd apa yh tlah kite hilang itu...ssungguhnye Allah itu maha Mengetahui apa yg hamba-Nya tidak tahu..."


sebagai manusia, kite adalah ciptaan-Nya yg paling indah...kite sudah cukup sempurna untuk menjadi khalifah d muka bumi ini...kite punye akal untuk bfikir...ati untuk merasai...pancaindera untuk bersyukur dgn nikmat yg Allah kurniakan...


alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment